Kdy a kam volat, když hoří? Naučte se zásadní čísla pro nouzové situace a tři jednoduchá pravidla pro rychlou pomoc!
Volat byste měli na tísňovou linku, když potřebujete pomoc od
- hasičů – 150
- policie – 158
- zdravotnických záchranných služeb – 155
Pokud jste však v situaci, kdy si nejste jisti, nebo potřebujete koordinovanou pomoc více složek integrovaného záchranného systému, kontaktujte číslo 112.
Je pochopitelné, že lidé, kteří volají na tísňovou linku a potřebují pomoc, obvykle procházejí stresující situací. Stres je přirozenou reakcí na mimořádné události, na kterou jsou operátoři připraveni. Avšak existují jednoduchá pravidla, jak můžete usnadnit a urychlit komunikaci z vaší strany, aby byla pomoc poskytnuta co nejrychleji.
Pokud budete volat na tísňovou linku, stačí, když operátorovi odpovíte na tři nezbytné otázky: „Co? Kde? Kdo?“
- Co se stalo?
- Kde se to stalo?
- Kdo volá – představit se.
Doporučujeme tuto jednoduchou zásadu naučit i vaše děti, protože i ony se mohou ocitnout v náročné situaci a potřebovat pomoc.
Pro hasiče je nejlepší, když začne probíhat tzv. samovolná evakuace – lidé se v zájmu vlastního bezpečí sami evakuují podle svého uvážení. Hasiči následně provádí zásah, prohledávají všechny byty a evakuují ty, kteří se nestihli nebo nezvládli evakuovat sami.
A čtvrté pravidlo na závěr…
Nezapomeňte, že špatně zaparkovaná auta hasiče zdržují. Každá vteřina je pro ně důležitá!