Rekonstrukce kanalizace a vodovodu – Lesnická I
Základní informace o projektu:
Jedná se o projekt, v jehož rámci byla provedena rekonstrukce kanalizace, vodovodu, tramvajové trati, komunikačních ploch a souvisejících objektů na ulici Lesnická.
Cílem stavby bylo zlepšení nevyhovujícího stavu kanalizace a vodovodu v této ulici. Provedenou rekonstrukcí došlo ke zlepšení odtokových poměrů v kanalizaci a zlepšení stavu zásobování pitnou vodou v dané lokalitě.
Rekonstrukci tramvajové trati o délce 582 m bylo nutné provést z důvodu stavu vykazujícího značné poškození neumožňujícího zajištění plnohodnotného a bezproblémového provozu tramvajové dopravy. Během rekonstrukce Dopravní podnik města Brna aplikoval všechna moderní protihluková opatření, jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože.
- Začátek prací: leden 2021
- Ukončení prací: listopad 2021
- Cena projektu: 204.321.339,26 Kč bez DPH
Předmětem stavby bylo provedení rekonstrukce kanalizace, vodovodu, tramvajové trati, komunikačních ploch a souvisejících objektů na ulici Lesnická v rozsahu od ulice Jugoslávská po cca 60m za křižovatku s ulicí Zemědělská směrem k ulici Provazníkova. Kanalizace byla rekonstruována v profilu DN 400 a v délce 67,10 m, v profilu DN 500/750 a v délce 560,60 m a v profilu DN 600/900 a v délce 54,00 m. Vodovod byl rekonstruován v profilu DN 80 a v délce 49 m, v profilu DN 100 a v délce 279 m, v profilu DN 200 a v délce 163 m a v profilu DN 250 a v délce 60 m. Tramvajová trať byla rekonstruována v dvoukolejném traťovém úseku délky 582m situovaném v ose komunikace s úzkými jízdními pruhy po obou stranách. Součástí stavby bylo rovněž provedení rekonstrukce kanalizačních přípojek v celkové délce 234,85 m, vodovodních přípojek v celkové délce 432,20 m, přeložení trolejové vedení, rekonstrukce kabelové trasy veřejného osvětlení v délce 663,00 m a umístěních nových elektronických informačních panelů. Vozovka byla po provedení rekonstrukcí těchto sítí rekonstruována v návaznosti na rekonstruovanou tramvajovou trať š. 8,25 m, v místě zastávek bude trať zúžena na 6,20 m. Chodníky byly předlážděny v celém uličním profilu. Celková plocha rekonstruované vozovky činila 1641 m2, celková plocha zastávkových nástupních ploch činila 653 m2.