Hala Pisárky

Základní informace o projektu:

  • 117 m dlouhá vozovna
  • 5,6 × 23 m je rozměr instalovaného okna, největšího v Brně
  • 12 730 m2 je celková plocha stavby, větší než náměstí Svobody

Každodenní údržba tramvají probíhá ve večerních a nočních hodinách po návratu z provozu. Oknem, které má plochu 129 metrů čtverečních, tak mohou lidé z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin halou projede 130 vozů.

Venkovní opláštění budovy je navrženo tak, aby tlumilo hluk projíždějících tramvají na lince 1. Tvoří jej 108 hliníkových pyramid, které díky perforaci odráží oproti běžné fasádě jen přibližně polovinu hluku. Logo DPMB umístěné na hale je v noci barevně podsvícené.

Stavba nové haly Pisárky je součástí projektu Modernizace a rozšíření tramvajové vozovny Pisárky – II. etapa, během které došlo také k dokončení zastřešení prostoru mezi novou halou a stávající vozovnou, který nyní bude sloužit ke krytému stání tramvají a jejich ochraně před špatnými povětrnostními podmínkami. Dále prošly opravou prostory stávající vozovny, kam byla instalována nová portálová myčka tramvají, došlo k výměně kolejí a dalším drobným úpravám.

Časová osa

Začátek výstavby

2019

Dokončení a kolaudace

2020

Ocenění 1. místo ve Stavbě Jihomoravského kraje 2020 ve své kategorii

2021
Strategický cíl
Zvýšit integraci udržitelných druhů dopravy (podíl multimodálních cest) a zrychlit veřejnou dopravu (cestovní rychlost na referenčních cestách MHD o 15% vyšší v roce 2030)
Specifický cíl
Zvýšení kvality infrastruktury a vozového parku pro veřejnou dopravu
Stav
Dokončeno
Investor
Dopravní podnik města Brna