Budování podjezdů pro cyklisty je hlavní nástroj cíle zatraktivnění nejvyužívanějších cyklotras podél řeky Svratky a Svitavy. Odbor dopravy ve spolupráci s Brněnskými komunikacemi zmapoval všechna křížení těchto cyklotras a zanalyzoval možnosti cyklistů bezpečně křížit povětšinou nadřazenou dopravní infrastrukturu, tedy železnice, dálnice ale i další běžné komunikace. Fáze přípravy a bližší informace k jednotlivým podjezdům najdete právě v této mapě.
Vybudování podjezdů má několik fází. První fází je studie nebo průzkum možností vybudování podjezdu, kdy je prověřeno technické řešení a soulad s různými požadavky, např. Povodí Moravy, umístění inženýrských sítí apod. V další fázi je zpracován investiční záměr, který přesněji vymezí připravovanou investici a její cenu. Dále je vypracována dokumentace pro získání stavebního povolení, po kterém následuje již samotná realizace. Bezpečná křížení dnes finančně podporuje Státní fond dopravní infrastruktury i dotační tituly Evropské unie.
Naším cílem je vybudovat takovou soustavu opatření, které umožní ve směru od soutoku řek bezpečnou a nepřerušovanou jízdu na kole až na Brněnskou přehradu nebo do nedalekých Bílovic nad Svitavou.Budování podjezdů pro cyklisty je hlavní nástroj cíle zatraktivnění nejvyužívanějších cyklotras podél řeky Svratky a Svitavy. Odbor dopravy ve spolupráci s Brněnskými komunikacemi zmapoval všechna křížení těchto cyklotras a zanalyzoval možnosti cyklistů bezpečně křížit povětšinou nadřazenou dopravní infrastrukturu, tedy železnice, dálnice ale i další běžné komunikace. Fáze přípravy a bližší informace k jednotlivým podjezdům najdete právě v této mapě.
Vybudování podjezdů má několik fází. První fází je studie nebo průzkum možností vybudování podjezdu, kdy je prověřeno technické řešení a soulad s různými požadavky, např. Povodí Moravy, umístění inženýrských sítí apod. V další fázi je zpracován investiční záměr, který přesněji vymezí připravovanou investici a její cenu. Dále je vypracována dokumentace pro získání stavebního povolení, po kterém následuje již samotná realizace. Bezpečná křížení dnes finančně podporuje Státní fond dopravní infrastruktury i dotační tituly Evropské unie.
Naším cílem je vybudovat takovou soustavu opatření, které umožní ve směru od soutoku řek bezpečnou a nepřerušovanou jízdu na kole až na Brněnskou přehradu nebo do nedalekých Bílovic nad Svitavou.